Pegasus Mail & Mercury

Welcome to the Community for Pegasus Mail and
The Mercury Mail Transport System, the Internet's longest-serving PC e-mail system!
Welcome to Pegasus Mail & Mercury Sign in | Join | Help
in
Home Blogs Forums Downloads Pegasus Mail Overview Mercury Overview Wiki

SE - Svensk översättning av Pegasus Mail

Last post 07-01-2012, 10:38 by Peter Strömblad. 19 replies.
Page 2 of 2 (20 items)   < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  •  10-25-2008, 21:41

• jano is not online. Last active: 06-05-2009, 17:33 jano
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 06-23-2007
    • Member
    • Points 205
    • Translators

Re: SE - Svensk översättning av Pegasus Mail

Det är inte kodningen som är problemet utan magnituden. Den förre koordinatorn Peter Seitz hade en perl-lösning som hackade upp winpm32.rc i en massa filer. Man gjorde då översättningarna på var och en av filerna körde sedan ett annat perl-hack som satte ihop filen. Hans kunnande finns inte längre med i bilden. Jag har hans PERL-filer men jag är inte säker på att de är de enklaste att fixa till.

Man kan naturligtvis göra en del av det jobbet manuellt. T.ex. klippa ut hela Stringtable och översätta den. Mitt lilla hack som nu är färdigt gör följande. Man plockar ut engelskans stringtable och spara den i en fil, öppnar sedan den översättning som vi gjorde. Programmet ersätter då varje översatt sträng med den som tidigare gjorts och lägger sedan upp alla de nycklar som saknas med den engelska texten.

Därefter kan man om man vill göra översättningen i programmet eller så kan man göra den i vilken editor som helst.

Allt beror på hur man utföra ett sådant här projkt. Det finns verktyg som detta: http://www.mootools.com/plugins/us/rclocalize/index.asp Det man inte har en aning om är hur bra det fungerar om man gjort en översättning, David ändrar en massa, och man sedan vill utnyttja redan gjort arbete. Man vill ju inte börja om och om och om....

Ovan var ju ett betalprogram, här har du då andra änden: http://translate.sourceforge.net/wiki/toolkit/index som är en uppsättning översättningsverktyg baserade på opensource. tex rc2po och po2rc.

Vart vi än börjar borde vi få med oss så mycket från det gjorda jobbet som möjligt om inte annat för att ha ett visst stöd.

Åker till sommarstugan en vecka men har Internet där men kanske inte all dokumentation.

Hur känner ni andra inför verktygsval?

Vem kommer att göra kompileringsjobbet?

/Janne

•  10-26-2008, 0:46

Jag ska se till att Ricky blir lite varm i kläderna, sen jobbar han ihop med Petter (som kommer proof-läsa och testa) som också är anställd hos mig.

Vi har verktyg för att kompilera resource dll-er inhouse.

Själv kör jag två av barnen till Farmor och Farfar den kommande veckan. själv ska jag leka hantverkare ett par dagar när minstingen är på dagis. Räknar dock inte med att Ricky gör några egentliga framsteg inom Pmail den kommande veckan, utan måste först få flyt med Mercury filerna - de har högre prio för oss internt.

Kind regards / Peter
  •  12-23-2010, 16:02

• JonR is not online. Last active: 11-10-2013, 14:27 JonR
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 11-07-2008
    • Member
    • Points 795

Hej!

Under förutsättning att problematiken med "avkapade" email vid reply, forward och print som just nu gör mig lätt "galen" löses så kommer jag förbli en hängiven Pegasusanvändare och kan gärna ställa upp och hjälpa till. Jag är ingen "kodare" men kan alltid vara "testare" om sådant behövs.

Jon R 

•  06-23-2012, 22:22

• damielv is not online. Last active: 06-23-2012, 22:42 damielv
    • Not Ranked
    • Joined on 06-23-2012
    • Member
    • Points 20

Jeg overvejer at samle et dansk hold så vi kan få det oversat.

Men vil gerne lige hører hvordan processen går for jer?

- Daniel 

•  07-01-2012, 10:38

Vi kom tyvärr inte vidare med detta.
    Kind regards / Peter
Page 2 of 2 (20 items)   < Previous 1 2
View as RSS news feed in XML

Contact | Advertise | Host provider: PraktIT | Terms of Use | Privacy Statement
Copyright © 2007-2011 David Harris / Peter Strömblad. | Pegasus Mail Home Page