Hoi Han,
Dank voor je reactie, ik zal het e.e.a. even wat helderder maken. In eerste instantie had ik 'm ook op een Engels forum gepost, maar niet iedereen is goed met Engels, vandaar. Tweede is dat ik heb zitten stoeien met dit fenomeen, waar het precies zit is niet helemaal duidelijk. Als je Pegasus gebruikt, en later Mercury installeert, vraagt deze om, als je PMAIL gebruikt, waar deze zich bevind om de gateway aan te passen. Waarschijnlijk, en dat weet ik niet helemaal zeker, stuurt Mercury Pegasus naar zichzelf om mail te ontvangen en te versturen. (Deze twee werken graag samen)
Beetje complex maar inmiddels heb ik de mail en programs dir van Pegasus gekopieerd en opnieuw geinstalleerd, de oude mail terug gekopieerd zonder overschrijven en toen werkte alles weer.
Helaas gooide de webhoster roet in het eten en zette vervolgens de ip om waardoor hun mail niet meer werkte, dus ben ik snel aan de slag gegaan om Mercury af te ronden. Toen dit niet direct werkte vanaf de Pegasus kant, heb ik uiteindelijk alle gebruikers (MAIL DIR) gedelete en vanaf Mercury opnieuw aangemaakt, en toen vervolgens de MAIL DIR gekopieerd zonder overschrijven, en nu alleen nog wat finetuning omdat ik soms 1 mail zend en er wel 60 ontvang. Wat dat nou is, moet ik nog uitzoeken.
Mocht je over dit laatste tips hebben, houd ik mij aanbevolen...
<P>Hoi Han,</P>
<P>Dank voor je reactie, ik zal het e.e.a. even wat helderder maken. In eerste instantie had ik 'm ook op een Engels forum gepost, maar niet iedereen is goed met Engels, vandaar. Tweede is dat ik heb zitten stoeien met dit fenomeen, waar het precies zit is niet helemaal duidelijk. Als je Pegasus gebruikt, en later Mercury installeert, vraagt deze om, als je PMAIL gebruikt, waar deze zich bevind om de gateway aan te passen. Waarschijnlijk, en dat weet ik niet helemaal zeker, stuurt Mercury Pegasus naar zichzelf om mail te ontvangen en te versturen. (Deze twee werken graag samen)</P>
<P>Beetje complex maar inmiddels heb ik de mail en programs dir van Pegasus gekopieerd en opnieuw geinstalleerd, de oude mail terug gekopieerd zonder overschrijven en toen werkte alles weer. </P>
<P>Helaas gooide de webhoster roet in het eten en zette vervolgens de ip om waardoor hun mail niet meer werkte, dus ben ik snel aan de slag gegaan om Mercury af te ronden. Toen dit niet direct werkte vanaf de Pegasus kant, heb ik uiteindelijk alle gebruikers (MAIL DIR) gedelete en vanaf Mercury opnieuw aangemaakt, en toen vervolgens de MAIL DIR gekopieerd zonder overschrijven, en nu alleen nog wat finetuning omdat ik soms 1 mail zend en er wel 60 ontvang. Wat dat nou is, moet ik nog uitzoeken.</P>
<P>Mocht je over dit laatste tips hebben, houd ik mij aanbevolen...</P>