OK,
Jag är inne på Pootle och ser att det är en del av typen "Foo eller Bar uppgift" ex.vis: "Öppna eller hantera adressböcker".
Kan man inte förkorta det till "Foo/Bar uppgift" användare idag är väl tillfätckligt vana vid dialoger för att förstå, eller?
Har inte jobbat i Pootle tidigare och undrar om jag skall skriva in mina förslag rakt in där och "submitta" eller om vi skall diskutera saker innan?
Säger vi mapp eller folder? e-brev - e-post - post ?
e-brev - e-brevsmapp / post - postmapp / e-post - e-postmapp
e-brev - e-brevsfolder / post - postfolder / e-post - e-postfolder
Manage har ofta betydelsen Redigera och inte Hantera i Pegasus.
Föreslår även att använda infinitiv i så hög grad det går. Har sett en del exempel på andra översättningar.
Ni får ursäkta om jag valt fel forum för detta men det är ett tag sedan det trillade in något mail.
Har ni fått min buglista från den 17:e maj? Jag hittar inte Svara-knappen.
Hälsningar
Nils
<p>OK,</p><p>Jag är inne på Pootle och ser att det är en del av typen "Foo <b>eller </b>Bar uppgift" ex.vis:&nbsp; "Öppna eller hantera adressböcker".</p><p>Kan man inte förkorta det till "Foo/Bar uppgift" användare idag är väl tillfätckligt vana vid dialoger för att förstå, eller?</p><p>Har inte jobbat i Pootle tidigare och undrar om jag skall skriva in mina förslag rakt in där och "submitta" eller om vi skall diskutera saker innan?
</p><p>Säger vi mapp eller folder? e-brev - e-post - post ? </p><p>e-brev - e-brevsmapp / post - postmapp / e-post - e-postmapp </p><p>e-brev - e-brevsfolder / post - postfolder / e-post - e-postfolder</p><p>Manage har ofta betydelsen Redigera och inte Hantera i Pegasus.
</p><p>&nbsp;</p><p>Föreslår även att använda infinitiv i så hög grad det går. Har sett en del exempel på andra översättningar.
</p><p>Ni får ursäkta om jag valt fel forum för detta men det är ett tag sedan det trillade in något mail.</p><p>Har ni fått min buglista från den 17:e maj? Jag hittar inte Svara-knappen.</p><p>&nbsp;</p><p>Hälsningar</p><p>Nils
</p>