Dutch Pegasus Mail
bericht deleten duurt erg lang

Hééél vreemd. Plotseling was het probleem weg. Ik heb niets veranderd, zover ik weet. Geen instellingen gewijzigd ofzo, geen programma's weggegooid, niks. Maar hoe dan ook, Pegasus mail loopt sinds enige tijd weer als een zonnetje. Hartelijk dank allemaal voor het meedenken.

Hééél vreemd. Plotseling was het probleem weg. Ik heb niets veranderd, zover ik weet. Geen instellingen gewijzigd ofzo, geen programma's weggegooid, niks. Maar hoe dan ook, Pegasus mail loopt sinds enige tijd weer als een zonnetje. Hartelijk dank allemaal voor het meedenken.

Het wissen van een e-mail bericht duurt erg lang. Soms 6, soms wel 15 seconden. Ik heb van alles nagelopen aan de hand van de installatie richtlijnen, maar ik krijg het niet verbeterd. Iemand een suggestie? Alvast dank, Jan

Het wissen van een e-mail bericht duurt erg lang. Soms 6, soms wel 15 seconden. Ik heb van alles nagelopen aan de hand van de installatie richtlijnen, maar ik krijg het niet verbeterd. Iemand een suggestie? Alvast dank, Jan

Dat is inderdaad erg lang; hoe lang duurt het verwijderen van een bestandje vanaf je computer?
Waaruit verwijder je het bericht, uit de New Mail-folder en duurt het verwijderen daaruit lang of geldt dat ook voor andere folders?
Als je veel berichten in je New Mail-folder hebt staan kan het opstarten van Pegasus Mail langer duren; ik kan me voorstellen dat dat ook voor het verwijderen zou kunnen gelden.
 

<p>Dat is inderdaad erg lang; hoe lang duurt het verwijderen van een bestandje vanaf je computer? Waaruit verwijder je het bericht, uit de New Mail-folder en duurt het verwijderen daaruit lang of geldt dat ook voor andere folders? Als je veel berichten in je New Mail-folder hebt staan kan het opstarten van Pegasus Mail langer duren; ik kan me voorstellen dat dat ook voor het verwijderen zou kunnen gelden.  </p>

Het geldt zowel voor verwijderen uit de New Mail box als uit de andere mappen.

Toevallig vanmorgen weer eens zitten opschonen. Dat doe ik steeds als er meer dan 100 items in een map staan. Dat is dan dus zo'n 60 keer gemiddeld 8 seconden wachten. Vervolgens moeten ze ook nog uit de Deleted Messages. Nou, dat doen we morgen dan maar ofzo.

Het opstarten van Pegasus Mail gaat nog steeds erg snel, binnen 2 seconden. Ondanks dat er nu in alle mappen samen zo'n 350 mails staan. 

Ik heb ook nog even een bestandje vanaf het Bureaublad weggegooid. Dat gaat ook in een flits.

<p>Het geldt zowel voor verwijderen uit de New Mail box als uit de andere mappen. </p><p>Toevallig vanmorgen weer eens zitten opschonen. Dat doe ik steeds als er meer dan 100 items in een map staan. Dat is dan dus zo'n 60 keer gemiddeld 8 seconden wachten. Vervolgens moeten ze ook nog uit de Deleted Messages. Nou, dat doen we morgen dan maar ofzo. </p><p>Het opstarten van Pegasus Mail gaat nog steeds erg snel, binnen 2 seconden. Ondanks dat er nu in alle mappen samen zo'n 350 mails staan. </p><p>Ik heb ook nog even een bestandje vanaf het Bureaublad weggegooid. Dat gaat ook in een flits. </p>

Vreemd verschijnsel waarvoor ik niet direct een verklaring heb; misschien dat iemand anders dat wèl heeft.
Het is mn. belangrijk dat de New Mail-folder niet teveel berichten bevat.
Voor het verplaatsen van berichten kun je gebruik maken van filters; hiermee kun je oa. alle berichten die ouder dan een x aantal dagen of ouder dan een bepaalde datum zijn of binnen een bepaalde datumreeks vallen automatisch laten verplaatsen/verwijderen/kopieren etc.
Zie voor meer informatie over dit onderwerp: http://www.pegasusmail.nl/tip36.php
Pegasus Mail is zo in te stellen dat het legen van Deleted Messages automatisch gebeurt als je Pegasus Mail afsluit.

Vreemd verschijnsel waarvoor ik niet direct een verklaring heb; misschien dat iemand anders dat wèl heeft. Het is mn. belangrijk dat de New Mail-folder niet teveel berichten bevat. Voor het verplaatsen van berichten kun je gebruik maken van filters; hiermee kun je oa. alle berichten die ouder dan een x aantal dagen of ouder dan een bepaalde datum zijn of binnen een bepaalde datumreeks vallen automatisch laten verplaatsen/verwijderen/kopieren etc. Zie voor meer informatie over dit onderwerp: http://www.pegasusmail.nl/tip36.php Pegasus Mail is zo in te stellen dat het legen van Deleted Messages automatisch gebeurt als je Pegasus Mail afsluit.

Het deleten gaat ook langzaam als je mailbox op een server staat.

Bij mij duurt het dan ongeveer 1 bericht per seconde.

Voorheen toen ik mijn mailbox nog op mijn PC had staan, doen ging het deleten razendsnel.

Groeten van Dolf.

 

<p>Het deleten gaat ook langzaam als je mailbox op een server staat.</p><p>Bij mij duurt het dan ongeveer 1 bericht per seconde.</p><p>Voorheen toen ik mijn mailbox nog op mijn PC had staan, doen ging het deleten razendsnel.</p><p>Groeten van Dolf.</p><p> </p>
live preview
enter atleast 10 characters
WARNING: You mentioned %MENTIONS%, but they cannot see this message and will not be notified
Saving...
Saved
With selected deselect posts show selected posts
All posts under this topic will be deleted ?
Pending draft ... Click to resume editing
Discard draft