Dutch Pegasus Mail
Kan wel mail versturen maar niet ontvangen

Dag Bianca,

 Ik denk dat jouw probleem in de router zit, of misschien bij jouw provider. E-mail die van buiten naar binnenkomt zal bij TCP poort 25 op jouw router aankomen. Jouw router heeft geen idee wat daar mee te doen, dus je zal bij de instellingen onder "NAT" of "PAT" of "Applications" die poort moeten doorschakelen naar het interne IP adres van de machine waar Mercury op draait. Als je  nergens het poortnummer kan kiezen dan staat er vast wel "SMTP", dat is het acroniem van het "Simple Mail Transport Protocol" dat algemeen op poort 25 gaat.

 

Sommige providers  staan niet toe dat je een mailserver op poort 25 draait  omdat ze bang zijn  dat  een verkeerd geconfigureerde mailserver wijd open zal staan voor spammers (en die angst is vaak wel terecht). Dat kun je  navragen bij je provider. Ik heb wel eens gebruik gemaakt van een  service in Amerika waar ze de mail op poort 25 voor mij ontvingen en het dan op poort 2525 naar mij doorstuurden. Maar dat kostte ongeveer een tientje per maand.

 
Succes met je router, als je daar problemen mee hebt stuur  dan een berichtje over welk merk/model het is. Dan helpen we je wel verder.

 

Succes,

Loek Gijben
 

<p>Dag Bianca,</p><p> Ik denk dat jouw probleem in de router zit, of misschien bij jouw provider. E-mail die van buiten naar binnenkomt zal bij TCP poort 25 op jouw router aankomen. Jouw router heeft geen idee wat daar mee te doen, dus je zal bij de instellingen onder "NAT" of "PAT" of "Applications" die poort moeten doorschakelen naar het interne IP adres van de machine waar Mercury op draait. Als je  nergens het poortnummer kan kiezen dan staat er vast wel "SMTP", dat is het acroniem van het "Simple Mail Transport Protocol" dat algemeen op poort 25 gaat.</p><p> </p><p>Sommige providers  staan niet toe dat je een mailserver op poort 25 draait  omdat ze bang zijn  dat  een verkeerd geconfigureerde mailserver wijd open zal staan voor spammers (en die angst is vaak wel terecht). Dat kun je  navragen bij je provider. Ik heb wel eens gebruik gemaakt van een  service in Amerika waar ze de mail op poort 25 voor mij ontvingen en het dan op poort 2525 naar mij doorstuurden. Maar dat kostte ongeveer een tientje per maand.</p><p>  Succes met je router, als je daar problemen mee hebt stuur  dan een berichtje over welk merk/model het is. Dan helpen we je wel verder.</p><p> </p><p>Succes,</p><p>Loek Gijben  </p>

Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een mailserver (in combinatie met webserver: Xampp) maar heb een probleem met Mercury.
Hiervoor heb ik een extra computer (windows XP) neergezet en hierop dus Xampp geinstalleerd. Het webserver deel draait al (zie mijn website www.uszv.nl), maar ik zou ook graag e-mail willen ontvangen/versturen.

Na veeeeeeel gezoek op internet is het me nu dus al wel gelukt om e-mail te kunnen versturen (niet alleen vanaf de server, maar ook vanaf een andere computer waar Outlook draait), maar nu lukt het me dus niet om e-mail te ontvangen.

Als ik Mercury in de gaten hou, zie ik ook niks binnenkomen, dus volgens mij ben ik ergens iets vergeten in te vullen.

Ik heb het idee, dat ik er bijna ben, maar dat ik nog 1 klein stukje mis.
Kan iemand mij helpen?

Groeten Bianca

 

<P>Hallo,</P> <P>Ik ben bezig met het opzetten van een mailserver (in combinatie met webserver: Xampp) maar heb een probleem met Mercury. Hiervoor heb ik een extra computer (windows XP) neergezet en hierop dus Xampp geinstalleerd. Het webserver deel draait al (zie mijn website <A href="http://www.uszv.nl/">www.uszv.nl</A>), maar ik zou ook graag e-mail willen ontvangen/versturen.</P> <P>Na veeeeeeel gezoek op internet is het me nu dus al wel gelukt om e-mail te kunnen versturen (niet alleen vanaf de server, maar ook vanaf een andere computer waar Outlook draait), maar nu lukt het me dus niet om e-mail te ontvangen.</P> <P>Als ik Mercury in de gaten hou, zie ik ook niks binnenkomen, dus volgens mij ben ik ergens iets vergeten in te vullen.</P> <P>Ik heb het idee, dat ik er bijna ben, maar dat ik nog 1 klein stukje mis. Kan iemand mij helpen?</P> <P>Groeten Bianca</P> <P mce_keep="true"> </P>

Je hebt wel het juiste IP-adres vermeld?
Zoek dat eventueel uit via: www.whatismyip.com
Succes.

Je hebt wel het juiste IP-adres vermeld? Zoek dat eventueel uit via: www.whatismyip.com Succes.

Hallo,

 
Ik heb t gechecked en krijg inderdaad een ander IP-adres (het adres van mijn provider) [:$]. Ik heb (bij alles) het lokale IP-adres ingevuld (ik zit namelijk achter een router).

Zit hier dan de fout in? En waar moet ik dan precies in wijzigen, in de SMTP-server, SMTP-client, POP-server of POP-client? 

 

Alvast hartelijke dank,

 

Bianca 

<p>Hallo,</p><p>  Ik heb t gechecked en krijg inderdaad een ander IP-adres (het adres van mijn provider) [:$]. Ik heb (bij alles) het lokale IP-adres ingevuld (ik zit namelijk achter een router). </p><p>Zit hier dan de fout in? En waar moet ik dan precies in wijzigen, in de SMTP-server, SMTP-client, POP-server of POP-client? </p><p> </p><p>Alvast hartelijke dank,</p><p> </p><p>Bianca </p>

Ik heb (helaas) te weinig ervaring met Mercury om je goed te kunnen adviseren; in de Engelstalige gebruiksaanwijzing 'Installing WinPmail and Mercury/32 for multiuser standalone mode' wordt wat geschreven over het gebruik van (juiste) IP-adressen.
Deze handleiding vind je hier: http://community.pmail.com/forums/post/81.aspx

Ik heb (helaas) te weinig ervaring met Mercury om je goed te kunnen adviseren; in de Engelstalige gebruiksaanwijzing 'Installing WinPmail and Mercury/32 for multiuser standalone mode' wordt wat geschreven over het gebruik van (juiste) IP-adressen. Deze handleiding vind je hier: http://community.pmail.com/forums/post/81.aspx
live preview
enter atleast 10 characters
WARNING: You mentioned %MENTIONS%, but they cannot see this message and will not be notified
Saving...
Saved
With selected deselect posts show selected posts
All posts under this topic will be deleted ?
Pending draft ... Click to resume editing
Discard draft