Dutch Pegasus Mail
kan wel mail ontvangen, maar niet verzenden

Hoi Han,

Dank voor je reactie, ik zal het e.e.a. even wat helderder maken. In eerste instantie had ik 'm ook op een Engels forum gepost, maar niet iedereen is goed met Engels, vandaar. Tweede is dat ik heb zitten stoeien met dit fenomeen, waar het precies zit is niet helemaal duidelijk. Als je Pegasus gebruikt, en later Mercury installeert, vraagt deze om, als je PMAIL gebruikt, waar deze zich bevind om de gateway aan te passen. Waarschijnlijk, en dat weet ik niet helemaal zeker, stuurt Mercury Pegasus naar zichzelf om mail te ontvangen en te versturen. (Deze twee werken graag samen)

Beetje complex maar inmiddels heb ik de mail en programs dir van Pegasus gekopieerd en opnieuw geinstalleerd, de oude mail terug gekopieerd zonder overschrijven en toen werkte alles weer.

Helaas gooide de webhoster roet in het eten en zette vervolgens de ip om waardoor hun mail niet meer werkte, dus ben ik snel aan de slag gegaan om Mercury af te ronden. Toen dit niet direct werkte vanaf de Pegasus kant, heb ik uiteindelijk alle gebruikers (MAIL DIR) gedelete en vanaf Mercury opnieuw aangemaakt, en toen vervolgens de MAIL DIR gekopieerd zonder overschrijven, en nu alleen nog wat finetuning omdat ik soms 1 mail zend en er wel 60 ontvang. Wat dat nou is, moet ik nog uitzoeken.

Mocht je over dit laatste tips hebben, houd ik mij aanbevolen...

<P>Hoi Han,</P> <P>Dank voor je reactie, ik zal het e.e.a. even wat helderder maken. In eerste instantie had ik 'm ook op een Engels forum gepost, maar niet iedereen is goed met Engels, vandaar. Tweede is dat ik heb zitten stoeien met dit fenomeen, waar het precies zit is niet helemaal duidelijk. Als je Pegasus gebruikt, en later Mercury installeert, vraagt deze om, als je PMAIL gebruikt, waar deze zich bevind om de gateway aan te passen. Waarschijnlijk, en dat weet ik niet helemaal zeker, stuurt Mercury Pegasus naar zichzelf om mail te ontvangen en te versturen. (Deze twee werken graag samen)</P> <P>Beetje complex maar inmiddels heb ik de mail en programs dir van Pegasus gekopieerd en opnieuw geinstalleerd, de oude mail terug gekopieerd zonder overschrijven en toen werkte alles weer. </P> <P>Helaas gooide de webhoster roet in het eten en zette vervolgens de ip om waardoor hun mail niet meer werkte, dus ben ik snel aan de slag gegaan om Mercury af te ronden. Toen dit niet direct werkte vanaf de Pegasus kant, heb ik uiteindelijk alle gebruikers (MAIL DIR) gedelete en vanaf Mercury opnieuw aangemaakt, en toen vervolgens de MAIL DIR gekopieerd zonder overschrijven, en nu alleen nog wat finetuning omdat ik soms 1 mail zend en er wel 60 ontvang. Wat dat nou is, moet ik nog uitzoeken.</P> <P>Mocht je over dit laatste tips hebben, houd ik mij aanbevolen...</P>

Hoi,

Ik heb een ander probleem omtrent Mercury en Pmail. Over drie maanden zeg ik mijn webhoster op, maar hou mijn domeinnaam (druifjes.nl). Deze testsite (nu nog doorgelinkt) host ik op m'n eigen w2003 server. Om nu naast een dynamische site ook nog eigen mail te hebben is helemaal te gek, dacht ik.

Ik heb dus alvast Mercury naast de WAMP based Joomla site op dezelfde server geplaatst, en vrolijk dezelfde naam gegeven als mijn hoster nu doet, nl. Pop3 en SMTP luistert naar mail.druifjes.nl

Helaas had ik dat te laat door en heb het gewijzigd in mailserver.druifjes.nl. Berichten die naar mijn hoster gaan kan ik met POP binnenhalen, maar verzenden niet. Waar voorheen alle berichten in een que kwamen alvorens ze weg te sturen, krijg ik nu de melding dat ze succesvol verzonden zijn, alleen is de vraag waarnaartoe???

Er gaat niets uit. Ik weet dat ik iets over het hoofd zie, maar kan het echt nu niet zien, alle instellingen zoals smtp het ipadres van hoster gebruiken doen het niet.

Wie is zo scherp, wie kan mij helpen.....

Alvast heel erg bedankt.

Anne

<P>Hoi,</P> <P>Ik heb een ander probleem omtrent Mercury en Pmail. Over drie maanden zeg ik mijn webhoster op, maar hou mijn domeinnaam (druifjes.nl). Deze testsite (nu nog doorgelinkt) host ik op m'n eigen w2003 server. Om nu naast een dynamische site ook nog eigen mail te hebben is helemaal te gek, dacht ik.</P> <P>Ik heb dus alvast Mercury naast de WAMP based Joomla site op dezelfde server geplaatst, en vrolijk dezelfde naam gegeven als mijn hoster nu doet, nl. Pop3 en SMTP luistert naar mail.druifjes.nl</P> <P>Helaas had ik dat te laat door en heb het gewijzigd in mailserver.druifjes.nl. Berichten die naar mijn hoster gaan kan ik met POP binnenhalen, maar verzenden niet. Waar voorheen alle berichten in een que kwamen alvorens ze weg te sturen, krijg ik nu de melding dat ze succesvol verzonden zijn, alleen is de vraag waarnaartoe???</P> <P>Er gaat niets uit. Ik weet dat ik iets over het hoofd zie, maar kan het echt nu niet zien, alle instellingen zoals smtp het ipadres van hoster gebruiken doen het niet.</P> <P>Wie is zo scherp, wie kan mij helpen.....</P> <P>Alvast heel erg bedankt.</P> <P>Anne</P>

[quote user="anne"]

Hoi,

Ik heb een ander probleem omtrent Mercury en Pmail. Over drie maanden zeg ik mijn webhoster op, maar hou mijn domeinnaam (druifjes.nl). Deze testsite (nu nog doorgelinkt) host ik op m'n eigen w2003 server. Om nu naast een dynamische site ook nog eigen mail te hebben is helemaal te gek, dacht ik.

Ik heb dus alvast Mercury naast de WAMP based Joomla site op dezelfde server geplaatst, en vrolijk dezelfde naam gegeven als mijn hoster nu doet, nl. Pop3 en SMTP luistert naar mail.druifjes.nl

Helaas had ik dat te laat door en heb het gewijzigd in mailserver.druifjes.nl. Berichten die naar mijn hoster gaan kan ik met POP binnenhalen, maar verzenden niet. Waar voorheen alle berichten in een que kwamen alvorens ze weg te sturen, krijg ik nu de melding dat ze succesvol verzonden zijn, alleen is de vraag waarnaartoe???

Er gaat niets uit. Ik weet dat ik iets over het hoofd zie, maar kan het echt nu niet zien, alle instellingen zoals smtp het ipadres van hoster gebruiken doen het niet.

Wie is zo scherp, wie kan mij helpen.....

Alvast heel erg bedankt.

Anne

[/quote]

 

Anne, je zit in een Pegasus Mail forum ipv in een Mercury forum.  Ik kan je helaas niet helpen (gebruik Mercury niet) en ben bang dat er hier verder weinig Nederlandse Mercury gebruikers zijn. Post je vraag in een Mercury forum in het Engels, dan heb je vast zo antwoord.

 
 

[quote user="anne"]<p>Hoi,</p> <p>Ik heb een ander probleem omtrent Mercury en Pmail. Over drie maanden zeg ik mijn webhoster op, maar hou mijn domeinnaam (druifjes.nl). Deze testsite (nu nog doorgelinkt) host ik op m'n eigen w2003 server. Om nu naast een dynamische site ook nog eigen mail te hebben is helemaal te gek, dacht ik.</p> <p>Ik heb dus alvast Mercury naast de WAMP based Joomla site op dezelfde server geplaatst, en vrolijk dezelfde naam gegeven als mijn hoster nu doet, nl. Pop3 en SMTP luistert naar mail.druifjes.nl</p> <p>Helaas had ik dat te laat door en heb het gewijzigd in mailserver.druifjes.nl. Berichten die naar mijn hoster gaan kan ik met POP binnenhalen, maar verzenden niet. Waar voorheen alle berichten in een que kwamen alvorens ze weg te sturen, krijg ik nu de melding dat ze succesvol verzonden zijn, alleen is de vraag waarnaartoe???</p> <p>Er gaat niets uit. Ik weet dat ik iets over het hoofd zie, maar kan het echt nu niet zien, alle instellingen zoals smtp het ipadres van hoster gebruiken doen het niet.</p> <p>Wie is zo scherp, wie kan mij helpen.....</p> <p>Alvast heel erg bedankt.</p> <p>Anne</p><p>[/quote]</p><p> </p><p>Anne, je zit in een Pegasus Mail forum ipv in een Mercury forum.  Ik kan je helaas niet helpen (gebruik Mercury niet) en ben bang dat er hier verder weinig Nederlandse Mercury gebruikers zijn. Post je vraag in een Mercury forum in het Engels, dan heb je vast zo antwoord.</p><p>   </p>

-- Han van den Bogaerde - support@vandenbogaerde.net Member of Pegasus Mail Support Group. My own Pegasus Mail related web information: http://www.vandenbogaerde.net/pegasusmail/

live preview
enter atleast 10 characters
WARNING: You mentioned %MENTIONS%, but they cannot see this message and will not be notified
Saving...
Saved
With selected deselect posts show selected posts
All posts under this topic will be deleted ?
Pending draft ... Click to resume editing
Discard draft