Dutch Pegasus Mail
Betreft: Pegasus Mail blijft hangen

Beste Holtsp,


Controleer wàt de locatie van jou Home mailbox/New mailbox-folder is:
- kijk onder Help - About Pegasus Mail...
- in het venster dat dan verschijnt klik je op Info
- hier staan oa. deze drie regels in:

WINPMAIL.EXE directory: C:\PMAIL\Programs
Home mailbox location: C:\PMAIL\MAIL\
New mailbox location: C:\PMAIL\MAIL\

De mappen hierboven genoemd worden zo standaard bij installatie van Pegasus Mail aangemaakt en dat zal waarschijnlijk bij jou ook het geval zijn.

- sluit zonodig Pegasus Mail af en ga in een bestandbeheerprogramma (vb. Windows Explorer) naar je Home mailbox
- delete alle bestanden met de extensie .PMO, .PMX en .PMW die 0 byte groot zijn.


Als dit niet werkt verplaats dan de nieuw ontvangen berichten - dit zijn bestanden met als extensie *.cnm - uit de New mail-folder naar een andere (tijdelijke) folder. Probeer hierna Pegasus Mail te starten. Als dat het geval is verplaats dan - een voor een - de berichten terug naar de New mail-folder en controleer iedere keer opnieuw of Pegasus Mail start. Het bericht waarbij Pegasus Mail hangt is waarschijnlijk een corrupt bestand.



Beste Holtsp, Controleer wàt de locatie van jou Home mailbox/New mailbox-folder is: - kijk onder Help - About Pegasus Mail... - in het venster dat dan verschijnt klik je op Info - hier staan oa. deze drie regels in: WINPMAIL.EXE directory: C:\PMAIL\Programs Home mailbox location: C:\PMAIL\MAIL\ New mailbox location: C:\PMAIL\MAIL\ De mappen hierboven genoemd worden zo standaard bij installatie van Pegasus Mail aangemaakt en dat zal waarschijnlijk bij jou ook het geval zijn. - sluit zonodig Pegasus Mail af en ga in een bestandbeheerprogramma (vb. Windows Explorer) naar je Home mailbox - delete alle bestanden met de extensie .PMO, .PMX en .PMW die 0 byte groot zijn. <P> Als dit niet werkt verplaats dan de nieuw ontvangen berichten - dit zijn bestanden met als extensie <STRONG>*.cnm</STRONG> - uit de New mail-folder naar een andere (tijdelijke) folder. Probeer hierna Pegasus Mail te starten. Als dat het geval is verplaats dan - een voor een - de berichten terug naar de New mail-folder en controleer iedere keer opnieuw of Pegasus Mail start. Het bericht waarbij Pegasus Mail hangt is waarschijnlijk een corrupt bestand. </P>

Ik gebruik Pegasus mail al vele jaren met veel plezier. Af en toe heb ik echter problemen met het opstarten. Meestal kan ik dit herstellen door manueel de betreffende PMAIL.INI te herstellen. Nu krijg ik bij het opstarten de bekende melding: "The mailbox you are trying to acces appears to be locked by another proces....." Als ik dan doorga lijkt alles eerst goed te verlopen, maar blijft hij hangen bij de melding applying mailfiltering rules.

Is hier op de een of andere manier nog iets aan te redden?

<P>Ik gebruik Pegasus mail al vele jaren met veel plezier. Af en toe heb ik echter problemen met het opstarten. Meestal kan ik dit herstellen door manueel de betreffende PMAIL.INI te herstellen. Nu krijg ik bij het opstarten de bekende melding: "The mailbox you are trying to acces appears to be locked by another proces....." Als ik dan doorga lijkt alles eerst goed te verlopen, maar blijft hij hangen bij de melding applying mailfiltering rules.</P> <P>Is hier op de een of andere manier nog iets aan te redden?</P>
live preview
enter atleast 10 characters
WARNING: You mentioned %MENTIONS%, but they cannot see this message and will not be notified
Saving...
Saved
With selected deselect posts show selected posts
All posts under this topic will be deleted ?
Pending draft ... Click to resume editing
Discard draft