Dutch Pegasus Mail
Betreft: PMail én PC crashen bij 'locating folders'

Het bestand is op geen enkele wijze benaderbaar. Omdat het in DOS (bij Start/Uitvoeren... verschijnt na intikken van 'command.com'  de c-prompt waarna je dos-commandos kunt geven) ook niet lukt verwacht ik dat het in de Veilige modus ook niet werkt. Het is nu ook geen Pmail-probleem meer. Ik heb onze hard- & softwareleverancier om hulp gevraagd en hoop dat hij een oplossing heeft. Dank nogmaals voor het meedenken.

Met groet,

Nanny

 

<P>Het bestand is op geen enkele wijze benaderbaar. Omdat het in DOS (bij Start/Uitvoeren... verschijnt na intikken van 'command.com'  de c-prompt waarna je dos-commandos kunt geven) ook niet lukt verwacht ik dat het in de Veilige modus ook niet werkt. Het is nu ook geen Pmail-probleem meer. Ik heb onze hard- & softwareleverancier om hulp gevraagd en hoop dat hij een oplossing heeft. Dank nogmaals voor het meedenken. </P> <P>Met groet,</P> <P>Nanny</P> <P mce_keep="true"> </P>

Goedemiddag, gisteren is door een stroomstoring mijn PC - met o.a. Pmail open - hardhandig afgesloten. Na herstart en opstarten van Pmail kwam de normale melding 'mailbox is locked' waarna ik klikte op de 'continue'-knop. Pmail gaat verder met 'locating folders', nummert per 25 omhoog, komend bij 175 gaat het beeld op zwart en reset de PC zichzelf. Dat gebeurt steeds. Heb uiteraard al rondgeneusd op internet maar nog geen werkende oplossing gevonden. De *.cnm files heb ik verplaatst. Daarbij vond ik overigens niet de mail die openstond ('uw telefoonrekening staat klaar') en vanwaaruit ik doorgelinkt was naar internet, op het moment van de stroomstoring. Die mail lijkt verdwenen.

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik mis Pmail nu al. Heb noodgedwongen Outlook in gebruik genomen, maar ben daar niet blij mee.

In afwachting en met vriendelijke groet,

Nanny Verheijen

<P>Goedemiddag, gisteren is door een stroomstoring mijn PC - met o.a. Pmail open - hardhandig afgesloten. Na herstart en opstarten van Pmail kwam de normale melding 'mailbox is locked' waarna ik klikte op de 'continue'-knop. Pmail gaat verder met 'locating folders', nummert per 25 omhoog, komend bij 175 gaat het beeld op zwart en reset de PC zichzelf. Dat gebeurt steeds. Heb uiteraard al rondgeneusd op internet maar nog geen werkende oplossing gevonden. De *.cnm files heb ik verplaatst. Daarbij vond ik overigens niet de mail die openstond ('uw telefoonrekening staat klaar') en vanwaaruit ik doorgelinkt was naar internet, op het moment van de stroomstoring. Die mail lijkt verdwenen.</P> <P>Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik mis Pmail nu al. Heb noodgedwongen Outlook in gebruik genomen, maar ben daar niet blij mee.</P> <P>In afwachting en met vriendelijke groet,</P> <P>Nanny Verheijen</P>

Beste Nanny,

Kijk tussen de

.CNM-bestanden of daar één of meerdere bestanden tussen staan die 0

byte groot zijn. Is dat het geval en verwijder dan dat (die) bestand(en).

Daarmee is waarschijnlijk het probleem opgelost.


Beste Nanny, <FONT face="Verdana"><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt">Kijk tussen de <B>.CNM</B>-bestanden of daar één of meerdere bestanden tussen staan die <B>0 byte</B> groot zijn. Is dat het geval en verwijder dan dat (die) bestand(en). Daarmee is waarschijnlijk het probleem opgelost. </SPAN></FONT>

[quote user="Nanny Verheijen"]

Daarbij vond ik overigens niet de mail die openstond ('uw telefoonrekening staat klaar') en vanwaaruit ik doorgelinkt was naar internet, op het moment van de stroomstoring. Die mail lijkt verdwenen.

[/quote]

Hoi Nanny, 

Ik kan me voorstellen dat Pegasus die 'verdwenen' mail als gelezen beschouwt en in je IN-folder heeft geplaatst. Succes verder!

Groet,
Steffan

[quote user="Nanny Verheijen"]<p>Daarbij vond ik overigens niet de mail die openstond ('uw telefoonrekening staat klaar') en vanwaaruit ik doorgelinkt was naar internet, op het moment van de stroomstoring. Die mail lijkt verdwenen.</p><p>[/quote]</p><p>Hoi Nanny, </p><p>Ik kan me voorstellen dat Pegasus die 'verdwenen' mail als gelezen beschouwt en in je IN-folder heeft geplaatst. Succes verder!</p><p>Groet, Steffan </p>

Beste Phons, dank voor je snelle reactie. Er was geen .cnm-bestand van 0 byte bij. Heb wel het mailboxp.lck van 0 byte tijdelijk verplaatst. Pmail startte nu op zonder de melding van de geblokkeerde mailbox en begon direct met 'locating folders', na 175 was het nog weer mis. Ik heb gisteren al de laatste versie van Pmail geïnstalleerd, had v4.4.1 en heb nu dus v4.5.2. Dat heeft ook al geen verschil gemaakt. Kan het zijn dat een van fol*.pmm of .pmi bestanden op het tijdstip van de crash gecorrumpeerd is geraakt? Zal ik deze 'ns tijdelijk buiten de maildirectory plaatsen? Behalve de .cnm bestanden heb ik 8 andere bestanden die het tijdstip van de crash dragen, waaronder 2 .pmm en 2 .pmi bestanden.

Bedankt alvast weer voor je aandacht en met vriendelijke groet,

Nanny

 

<P>Beste Phons, dank voor je snelle reactie. Er was geen .cnm-bestand van 0 byte bij. Heb wel het mailboxp.lck van 0 byte tijdelijk verplaatst. Pmail startte nu op zonder de melding van de geblokkeerde mailbox en begon direct met 'locating folders', na 175 was het nog weer mis. Ik heb gisteren al de laatste versie van Pmail geïnstalleerd, had v4.4.1 en heb nu dus v4.5.2. Dat heeft ook al geen verschil gemaakt. Kan het zijn dat een van fol*.pmm of .pmi bestanden op het tijdstip van de crash gecorrumpeerd is geraakt? Zal ik deze 'ns tijdelijk buiten de maildirectory plaatsen? Behalve de .cnm bestanden heb ik 8 andere bestanden die het tijdstip van de crash dragen, waaronder 2 .pmm en 2 .pmi bestanden. </P> <P>Bedankt alvast weer voor je aandacht en met vriendelijke groet,</P> <P>Nanny</P> <P mce_keep="true"> </P>

Beste Nanny,

Wat je voorstelt kan je proberen maar ik denk dat deze bestanden niet voor het probleem zorgen.
Je schrijft dat na het scannen van zo'n 175 folders Pegasus Mail weer hangt; dit zou er op kunnen duiden dat er een folder corrupt is. Pegasus Mail heeft een tool hiervoor die je kunt vinden in de map c:\PMAIL\Programs\ en heet mbxmaint.exe 
Start dit bestand (Pegasus Mail afgesloten) op, ga naar de tab Repair en selecteer de folder waarvan je misschien zou verwachten dat deze problemen geeft en klik op Repair now... Je kunt op deze manier alle folders bij langsgaan. Wel een beetje tijdrovend maar je behoudt je folderstructuur.
Wat je verder nog kunt proberen is het volgende: sluit Pegasus Mail af, ga naar je mailfolder (default is dat C:\PMAIL\MAIL) en hernoem het bestand hierarch.pm naar hierarch.bak
Als je hierna Pegasus Mail start wordt hierarch.pm opnieuw aangemaakt. Door deze actie verdwijnt wèl je hele folderstructuur die je dan opnieuw moet opbouwen. Als dit geen soelaas biedt kan je - nadat je Pegasus Mail weer hebt afgesloten - de naam van het bestand hierarch.bak weer (terug)veranderen in hierarch.pm

Succes.

<P>Beste Nanny, Wat je voorstelt kan je proberen maar ik denk dat deze bestanden <EM>niet </EM>voor het probleem zorgen. Je schrijft dat na het scannen van zo'n 175 folders Pegasus Mail weer hangt; dit zou er op kunnen duiden dat er een folder corrupt is. Pegasus Mail heeft een tool hiervoor die je kunt vinden in de map c:\PMAIL\Programs\ en heet mbxmaint.exe  Start dit bestand (Pegasus Mail afgesloten) op, ga naar de tab Repair en selecteer de folder waarvan je misschien zou verwachten dat deze problemen geeft en klik op Repair now... Je kunt op deze manier alle folders bij langsgaan. Wel een beetje tijdrovend maar je behoudt je folderstructuur. Wat je verder nog kunt proberen is het volgende: sluit Pegasus Mail af, ga naar je mailfolder (default is dat C:\PMAIL\MAIL) en hernoem het bestand hierarch.pm naar hierarch.bak Als je hierna Pegasus Mail start wordt hierarch.pm opnieuw aangemaakt. Door deze actie verdwijnt wèl je hele folderstructuur die je dan opnieuw moet opbouwen. Als dit geen soelaas biedt kan je - nadat je Pegasus Mail weer hebt afgesloten - de naam van het bestand hierarch.bak weer (terug)veranderen in hierarch.pm Succes. </P>

Beste Phons,

Bedankt voor je suggesties. Het hernoemen van hierarch.pm naar hierarch.bak heb ik al eerder geprobeerd, maar dat was ook de oplossing niet. Als sinds gisteren een van de folders corrupt is, zou ik juist denken dat het een van beiden is die de datum van 25 maart draagt. Die probeer ik wel eerst eens te repareren. Als dat nog niets oplost moet de rest van de (ruim 200) folders er aan geloven. Het verbaast me wel dat er in cache.pm 232 folders staan, in hierarch.pm staan er 340, waaronder 80 met de vermelding 'Name_Unavailable', kennelijk opgeheven mappen? In de foldersectie van state.pmj staan er 120 genoemd. Weet jij iets over die verschillen?

Met vriendelijke groet,

Nanny 

 

 

<P>Beste Phons,</P> <P>Bedankt voor je suggesties. Het hernoemen van hierarch.pm naar hierarch.bak heb ik al eerder geprobeerd, maar dat was ook de oplossing niet. Als sinds gisteren een van de folders corrupt is, zou ik juist denken dat het een van beiden is die de datum van 25 maart draagt. Die probeer ik wel eerst eens te repareren. Als dat nog niets oplost moet de rest van de (ruim 200) folders er aan geloven. Het verbaast me wel dat er in cache.pm 232 folders staan, in hierarch.pm staan er 340, waaronder 80 met de vermelding 'Name_Unavailable', kennelijk opgeheven mappen? In de foldersectie van state.pmj staan er 120 genoemd. Weet jij iets over die verschillen? </P> <P>Met vriendelijke groet,</P> <P>Nanny </P> <P mce_keep="true"> </P> <P mce_keep="true"> </P>

Beste Nanny,

Regels met daarin 'Name_Unavailable' (in hierarch.pm) - deze zouden voor de problemen kunnen zorgen - kan je verwijderen. Maak eerst een backup maar dat doe je wel.
Heb je Pegasus Mail Mailbox Maintenance (mbxmaint.exe) al gebruikt? Je kunt daarmee ook folders testen.
De gegevens van een folder staan altijd in twéé bij elkaar behorende files; vb. Fol078dc.pmi en Fol078dc.pmm Je zou eens kunnen kijken of dat voor al je folders het geval is.

Succes.

<P>Beste Nanny, Regels met daarin 'Name_Unavailable' (in hierarch.pm) - deze zouden voor de problemen kunnen zorgen - kan je verwijderen. Maak eerst een backup maar dat doe je wel. Heb je Pegasus Mail Mailbox Maintenance (mbxmaint.exe) al gebruikt? Je kunt daarmee ook folders testen. De gegevens van een folder staan altijd in twéé bij elkaar behorende files; vb. Fol078dc.pmi en Fol078dc.pmm Je zou eens kunnen kijken of dat voor al je folders het geval is. Succes. </P>

Dankjewel. Ben een paar dagen weggeweest en daarna lag deze site eruit, zodat ik niet na kon kijken hoe ik het ook alweer op moest lossen [:(]. Ik ga het nu proberen.

Groet,

Nanny

 

<P>Dankjewel. Ben een paar dagen weggeweest en daarna lag deze site eruit, zodat ik niet na kon kijken hoe ik het ook alweer op moest lossen [:(]. Ik ga het nu proberen.</P> <P>Groet,</P> <P>Nanny</P> <P mce_keep="true"> </P>

[quote user="Nanny Verheijen"]

Dankjewel. Ben een paar dagen weggeweest en daarna lag deze site eruit, zodat ik niet na kon kijken hoe ik het ook alweer op moest lossen [:(]. Ik ga het nu proberen.

Groet,

Nanny

 

[/quote]

Inmiddels heb ik met het programma mbxmaint.exe de gecorrumpeerde folder kunnen traceren. Zodra ik op de naam klikte crashte de PC weer. Alle andere folders heb ik weer terug geplaatst en zoals het er nu naar uitziet kan ik inderdaad weer werken met Pmail. Hartelijk dank dus voor het goede advies. Er blijft nog 1 probleem over: ik kan met geen mogelijkheid het betreffende folderbestand verwijderen, ook in DOS niet. Zelfs dan crasht de PC. Dit heeft natuurlijk niet specifiek met Pegasus mail te maken, maar misschien weet u toch een oplossing hoe dit bestand te verwijderen?

Met vriendelijke groet,

Nanny

 

[quote user="Nanny Verheijen"] <P>Dankjewel. Ben een paar dagen weggeweest en daarna lag deze site eruit, zodat ik niet na kon kijken hoe ik het ook alweer op moest lossen [:(]. Ik ga het nu proberen.</P> <P>Groet,</P> <P>Nanny</P> <P mce_keep="true"> </P> <P>[/quote]</P> <P>Inmiddels heb ik met het programma mbxmaint.exe de gecorrumpeerde folder kunnen traceren. Zodra ik op de naam klikte crashte de PC weer. Alle andere folders heb ik weer terug geplaatst en zoals het er nu naar uitziet kan ik inderdaad weer werken met Pmail. Hartelijk dank dus voor het goede advies. Er blijft nog 1 probleem over: ik kan met geen mogelijkheid het betreffende folderbestand verwijderen, ook in DOS niet. Zelfs dan crasht de PC. Dit heeft natuurlijk niet specifiek met Pegasus mail te maken, maar misschien weet u toch een oplossing hoe dit bestand te verwijderen? </P> <P>Met vriendelijke groet,</P> <P>Nanny</P> <P mce_keep="true"> </P>

Nanny,

Goed te horen dat Pegasus Mail weer werkt. Kan je even aangeven wat de extensie is van het folderbestand? Ik veronderstel dat het om .pmi en .pmm gaat. Krijg je een melding als je het 'folderbestand' probeert te verwijderen en wat is deze? Dank je.


Nanny, Goed te horen dat Pegasus Mail weer werkt. Kan je even aangeven wat de extensie is van het folderbestand? Ik veronderstel dat het om .pmi en .pmm gaat. Krijg je een melding als je het 'folderbestand' probeert te verwijderen en wat is deze? Dank je.

Hoi Phons,

Het betreft inderdaad 2 bestanden nl. een .pmm en een .pmi bestand. De enige 'melding' die ik krijg als ik op de naam van het bestand klik (alleen bij .pmm gedaan) is een onmiddellijke crash met zwart scherm en een heropstarten van de PC. De bestanden staan dus nu met z'n tweetjes in een mapje, ook als ik die map wil verwijderen gebeurt het bovenstaande. En zoals gezegd ook vanuit de DOS-box met del fol06581.* komt de crash. Het lijkt dat ik er geen enkele last van heb bij het werken achter de PC, maar het liefst wil ik zo'n kapot bestand verwijderd hebben.

Dank voor het meedenken en inderdaad werkt Pmail weer als vanouds, moest alleen mijn mappenstructuur weer opnieuw opbouwen....

Met groet,

Nanny

 

 

<P>Hoi Phons,</P> <P>Het betreft inderdaad 2 bestanden nl. een .pmm en een .pmi bestand. De enige 'melding' die ik krijg als ik op de naam van het bestand klik (alleen bij .pmm gedaan) is een onmiddellijke crash met zwart scherm en een heropstarten van de PC. De bestanden staan dus nu met z'n tweetjes in een mapje, ook als ik die map wil verwijderen gebeurt het bovenstaande. En zoals gezegd ook vanuit de DOS-box met del fol06581.* komt de crash. Het lijkt dat ik er geen enkele last van heb bij het werken achter de PC, maar het liefst wil ik zo'n kapot bestand verwijderd hebben.</P> <P>Dank voor het meedenken en inderdaad werkt Pmail weer als vanouds, moest alleen mijn mappenstructuur weer opnieuw opbouwen....</P> <P>Met groet,</P> <P>Nanny</P> <P mce_keep="true"> </P> <P mce_keep="true"> </P>

Há Nanny,

Misschien kan je een nieuwe map aanmaken en daar het bericht naar toe verplaatsen en verwijderen. Wellicht de map hernoemen en proberen te verwijderen. De computer opstarten vanaf een opstartbare diskette (usb-stick) en zó proberen de map of de bestanden proberen te verwijderen. Dit zijn de dingen die ik kan bedenken.
Laat even weten of het je gelukt is. Succes.

Há Nanny, Misschien kan je een nieuwe map aanmaken en daar het bericht naar toe verplaatsen en verwijderen. Wellicht de map hernoemen en proberen te verwijderen. De computer opstarten vanaf een opstartbare diskette (usb-stick) en zó proberen de map of de bestanden proberen te verwijderen. Dit zijn de dingen die ik kan bedenken. Laat even weten of het je gelukt is. Succes.

[quote user="Nanny Verheijen"]En zoals gezegd ook vanuit de DOS-box met del fol06581.* komt de crash. Het lijkt dat ik er geen enkele last van heb bij het werken achter de PC, maar het liefst wil ik zo'n kapot bestand verwijderd hebben. [/quote]

Heb je het al geprobeerd met Windows in Veilige modus? (Of bedoelde je dat met de DOS-box?)

Groet,
Steffan

<p>[quote user="Nanny Verheijen"]En zoals gezegd ook vanuit de DOS-box met del fol06581.* komt de crash. Het lijkt dat ik er geen enkele last van heb bij het werken achter de PC, maar het liefst wil ik zo'n kapot bestand verwijderd hebben. [/quote]</p><p>Heb je het al geprobeerd met Windows in Veilige modus? (Of bedoelde je dat met de DOS-box?)</p><p>Groet, Steffan </p>
live preview
enter atleast 10 characters
WARNING: You mentioned %MENTIONS%, but they cannot see this message and will not be notified
Saving...
Saved
With selected deselect posts show selected posts
All posts under this topic will be deleted ?
Pending draft ... Click to resume editing
Discard draft