Dag Bianca,
Ik denk dat jouw probleem in de router zit, of misschien bij jouw provider. E-mail die van buiten naar binnenkomt zal bij TCP poort 25 op jouw router aankomen. Jouw router heeft geen idee wat daar mee te doen, dus je zal bij de instellingen onder "NAT" of "PAT" of "Applications" die poort moeten doorschakelen naar het interne IP adres van de machine waar Mercury op draait. Als je nergens het poortnummer kan kiezen dan staat er vast wel "SMTP", dat is het acroniem van het "Simple Mail Transport Protocol" dat algemeen op poort 25 gaat.
Sommige providers staan niet toe dat je een mailserver op poort 25 draait omdat ze bang zijn dat een verkeerd geconfigureerde mailserver wijd open zal staan voor spammers (en die angst is vaak wel terecht). Dat kun je navragen bij je provider. Ik heb wel eens gebruik gemaakt van een service in Amerika waar ze de mail op poort 25 voor mij ontvingen en het dan op poort 2525 naar mij doorstuurden. Maar dat kostte ongeveer een tientje per maand.
Succes met je router, als je daar problemen mee hebt stuur dan een berichtje over welk merk/model het is. Dan helpen we je wel verder.
Succes,
Loek Gijben